Draai uw telefoon om de website te bekijken

Nieuws

De tevredenheid van gasten over dienstverlening in de horeca blijft stijgen. Uit het onderzoek blijkt dat klanten opnieuw positiever zijn dan de voorgaande jaren. Gemiddeld kunnen horecazaken rekenen op een 7,7.

Restaurants winnaar onder de horeca
Horecazaken zoals restaurants, cafés en frietzaken werden beoordeeld op hun service, kwaliteit, prijs, sfeer, hygiëne en omgeving. Het complete plaatje werd dus onder de loep genomen en daar rolde het mooie gemiddelde van een 7,7 uit. De winnaar dit jaar? Dat zijn de restaurants. Maar ook andere sectoren zoals pretparken, cafés en hotels deden het goed. Eigenlijk kunnen alle sectoren rekenen op een ruime voldoende van de duizenden respondenten van het onderzoek. 

Klanten in horeca kritischer
Toen de economische crisis startte, werden klanten kritischer. Wanneer ze ervoor kiezen om geld uit te geven, willen ze waar voor hun geld. Het is daarom knap dat de horeca haar klanten nu al een aantal jaar op een rij tevreden weet te houden. Zeker wanneer blijkt dat gasten voornamelijk de prijs en sfeer goed beoordeeld. Hoewel de stijging niet met grote sprongen gaat, is er wel sprake van een gestage vooruitgang. Uit het onderzoek blijkt ook dat gasten iets meer uitgeven. Met name de Aziatische restaurants zijn in trek, maar klanten weten ook de Nederlandse en Franse keuken te waarderen.  

Terug naar overzicht

Blijf op de hoogte van onze acties